Na wysoki cholesterol weź sterole roślinne

Alarmująca statystyka

Blisko 61% Polaków ma podwyższony poziom cholesterolu we krwi
zbyt wysoki poziom złego cholesterolu - HDL

Taki stan nazywany jest hipercholesterolemią. Największym zagrożeniem jest frakcja cholesterolu LDL (ang. low density lipoproteins - lipoproteiny o niskiej gęstości), zwanego popularnie złym cholesterolem.

jak obniżyć zły cholesterol

Aby utrzymać w normie stężenie cholesterolu całkowitego we krwi, należy ograniczyć spożycie tłuszczów zwierzęcych i przyjmować jak najwięcej steroli roślinnych, czyli fitosteroli.

Antychol
Skład:

Substancje o działaniu odżywczym i/lub fizjologicznym:
Sterole roślinne (standaryzowane).

Antychol
Sposób użycia:

3 razy dziennie po 1 kapsułce przed posiłkiem. Preparat nie może stanowić substytutu zróżnicowanej diety. Przechowywać w sposób niedostępny dla małych dzieci.

Antychol

Bogactwo zbawiennych steroli

W dostarczeniu organizmowi fitosteroli pomóc może odpowiednia dieta, ale warto też sięgnąć po preparaty, które zawierają wysokie dawki tych substancji. Świetnym wyborem jest Antychol - suplement zawierający standaryzowane sterole roślinne pozyskiwane z gatunku sosny nie zawierającego GMO, czyli organizmów modyfikowanych genetycznie. Fitosterole, dzięki budowie chemicznej zbliżonej do budowy cholesterolu, przyczyniają się do utrzymania prawidłowego stężenia cholesterolu we krwi.* Jedna dzienna porcja Antycholu (3 kapsułki) zawiera porcję steroli odpowiadającą tej występującej w litrze oliwy z oliwek.

Sterole roślinne wchodzące w skład preparatu Antychol obniżają poziom cholesterolu we krwi. Wysoki poziom cholesterolu jest czynnikiem
      ryzyka rozwoju choroby wieńcowej serca.

Produkt nie jest przeznaczony dla ludzi, którzy nie muszą kontrolować swojego poziomu cholesterolu we krwi. Istnieje wiele czynników ryzyka choroby wieńcowej serca. Zmiana jednego z nich może wywierać korzystny wpływ lub nie wywierać go. Sumaryczna dzienna porcja steroli roślinnych nie powinna przekraczać 3 g. Zaleca się regularne spożywanie warzyw i owoców w celu utrzymania poziomu karotenu. Nie zaleca się kobietom w ciąży, w okresie karmienia oraz dzieciom poniżej piątego roku życia. Osoby biorące leki na obniżenie poziomu cholesterolu powinny spożywać produkt wyłącznie pod opieką lekarską.

Dobry i zły cholesterol

Czym jest cholesterol?

Cholesterol to substancja chemiczna, która jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jednak potocznie cholesterolem nazywa się jego nośniki zwane lipoproteinami. Transportują one tłuszcze, które organizm wchłania z pożywienia, oraz te, które sam produkuje. Jest pięć rodzajów lipoprotein, ale dwa najważniejsze, których poziom decyduje o naszym zdrowiu, to:

LDL (Low Density Lipoproteins) – lipoproteiny o małej gęstości

HDL (High Density Lipoproteins) – lipoproteiny o dużej gęstości

LDL

Lipoproteina LDL, nazywana „złym” cholesterolem, transportuje cholesterol z wątroby do tkanek. Zbyt wysokie stężenie LDL we krwi sprawia, że w ściany naczyń krwionośnych wbudowują się złogi. Powodują one zwężenie naczyń, utrudniają przepływ krwi i ograniczają ilość tlenu i energii dostarczanych do mięśnia sercowego.

HDL

Lipoproteina HDL, czyli „dobry” cholesterol, powoduje obniżenie całkowitego poziomu cholesterolu we krwi, ponieważ transportuje jego nadmiar z tętnic do wątroby, skąd jest usuwany. Dlatego właśnie tak ważne jest utrzymywanie wysokiego poziomu HDL oraz niskiego poziomu LDL.

Prawidłowe stężenie cholesterolu we krwi

Cholesterol całkowity
Cholesterol całkowity - kobiety i mężczyźni Cholesterol całkowity - kobiety i mężczyźni

poniżej 200 mg/dl

LDL
LDL - kobiety i mężczyźni LDL - kobiety i mężczyźni

poniżej 135 mg/dl

HDL
HDL - mężczyźni

powyżej 35 mg/dl

HDL - mężczyźni

powyżej 50 mg/dl

Jak sobie pomóc?

Jednym ze sposobów na obniżenie poziomu złego cholesterolu jest odpowiednia dieta. Należy unikać czerwonego, tłustego mięsa, podrobów, słodyczy, dań smażonych, fast foodów i soli. Co jeść w zamian? Produkty pełnoziarniste i z dużą zawartością błonnika, warzywa, owoce oraz ryby.

Fitosterole na straży zdrowia

Co to jest?

Sterole roślinne, nazywane także fitosterolami, to składniki błon komórek roślinnych. Są związkami o niemal identycznej budowie co cholesterol (różnią się tylko strukturą bocznego łańcucha węglowego). Fitosterole blokują wchłanianie cholesterolu w jelitach i przyczyniają się do jego wydalenia z ustroju, a tym samym obniżają jego całkowity poziom we krwi. Jednocześnie same nie ulegają wchłanianiu. Wysoki poziom cholesterolu jest ważnym czynnikiem ryzyka rozwoju choroby wieńcowej.

Gdzie szukać fitosteroli?

oleje roślinnewięcej informacji o olejach roślinnych

na przykład rzepakowy, palmowy, oliwa z oliwek

sezamwięcej informacji o sezamie

także olej sezamowy

orzechywięcej informacji o orzechach

na przykład włoskie, ziemne, laskowe

rośliny strączkowewięcej informacji o roślinach strączkowych

na przykład soja, cieciorka, soczewica

migdaływięcej informacji o migdałach

przetwory zbożowewięcej informacji o zbożach

pieczywo z mąki żytniej lub graham, płatki zbożowe

nasiona słonecznikawięcej informacji o nasionach słonecznika

także olej słonecznikowy

fitosterole - dodatkowe info

Coraz częściej sterole roślinne są dodawane do takich produktów, jak margaryny, jogurty, pieczywo czy muesli. Aby jednak mieć pewność, że dostarczamy organizmowi takiej ilości fitosteroli, która pozwoli na zredukowanie poziomu cholesterolu, najlepiej zastosować suplementację preparatami zawierającymi standaryzowane sterole roślinne.

*Korzystne działanie występuje w przypadku spożywania 1,5-2,4 g steroli roślinnych dziennie.